Health | Green juice maken zonder juicer?

Gezonde groene sapjes zijn een ware trend. Wil je graag thuis een keer sap maken maar kan je je geen dure sapcentrifuge veroorloven? Dat is ook helemaal niet nodig. Ik heb een gemakkelijke manier gevonden om een lekkere juice te maken zonder juicer en die wil ik graag met jullie delen. Een lekker recept krijg je er gratis bij!

recept

Dit heb je nodig:
  • 1/2 komkommer
  • handvol spinazie
  • 1 appel
  • 6 takjes munt
  • agavesiroop naar smaak
  • blender
  • zeef
Zo ga je te werk:
  • Snijd de appel en komkommer in grove stukken en was de spinazie met de takjes munt.
  • Gooi daarna alles samen met wat agavesiroop in de blender en voeg er twee glazen water aan toe.
  • Blend tot alles heel smooth is.
  • Giet daarna het mengsel doorheen de zeef.
  • Klaar is je heerlijk en gezond sapje!

Op deze manier sap maken is natuurlijk iets meer tijdrovend dan wanneer je een sapcentrifuge zou gebruiken. Maar uiteindelijk ben je hier wel veel minder geld aan kwijt. Ikzelf zou zo’n sapcentrifuge niet zo vaak gebruiken, dus deze manier werkt prima voor mij. Hopelijk kan ik iemand blij maken met deze tip!

Honderd uur sapkuur

Ben je, net als ik, altijd al benieuwd geweest naar de effecten van een sapkuur? Detoxkuren zouden een ontgiftend effect hebben op je lichaam, maar dit is nog nooit wetenschappelijk bewezen. Enkele van mijn goede vrienden testen het binnenkort uit voor hun bachelorproef. Ze dagen zichzelf uit om honderd uur op sap te gaan leven en laten zich daarna testen door het UZA.

Zo’n kuur heeft echter een enorm prijskaartje en daarom zoeken zij sponsors om hun experiment te laten slagen. Heb jij interesse in dit onderzoek en wil je tegelijk een paar studenten Journalistiek steunen? Draag dan zeker een steentje bij! Meer info vind je op hun website: honderduursapkuur.wordpress.com. Op het moment dat ik dit schrijf hebben ze al bijna 300 euro verzameld. Ik ben alvast heel benieuwd naar de resultaten!

3 gedachtes over “Health | Green juice maken zonder juicer?

Reageer op dit artikel

