Geshopt #2 | Lush!

Zo, ik ben even terug van weggeweest. Het stond niet gepland maar zoals je misschien wel hebt gemerkt, heb ik een korte blogpauze achter de rug. Ik zal er geen doekjes om winden: mijn inspiratie was een beetje op en ik had andere dingen te doen. Ik ben op reis geweest naar Hongarije en startte aan een nieuwe opleiding op een nieuwe school, dus je begrijpt dat mijn gedachten even ergens anders zaten. Maar ik ben weer back on track! Om dit te vieren: een Lush shoplog inclusief korte reviews.

Lush is een bedrijf dat me qua ethiek en ingesteldheid helemaal bevalt. Ze testen niet op dieren, gebruiken enkel verse biologische groenten en fruit, ook de beste essentiële oliën en veilige synthetische ingrediënten (bron Lush.nl). Hun producten zouden ook effectief zijn (las ik al op andere blogs) en het grootste deel van hun assortiment is best betaalbaar, dus wat wil je nog meer?

IMG_4856

Ik kocht deze spullen al in de zomer en ik ben niet helemaal crazy gegaan met inkopen want ik wilde natuurlijk mijn geld liever bewaren om te shoppen in Boedapest. We zijn inmiddels een dikke maand verder en ik heb nu de kans gehad om alles uit te testen. Het leek me dus handig om meteen een kleine review bij elk product te voorzien.

IMG_4843

Het was de allereerste keer dat ik iets kocht bij Lush, dus ik wilde wel van alles wat proberen. Ik was eigenlijk vooral nieuwsgierig naar de haarproducten. Om te beginnen kocht ik de shampoo bar Honey I Washed My Hair. Dit is shampoo in blokvorm die je gewoon over je haar moet wrijven om product te verkrijgen. Ik vond het echt verrassend hoe goed dit werkte voor mij! Het begint snel te schuimen en na het uitspoelen voelt mijn haar echt proper en verzorgd. En niet te vergeten: deze shampoo bar ruikt héérlijk naar toffee. Een serieus verwenmoment voor je neus onder de douche!

IMG_4849

Ik ondervond ook wel een groot nadeel aan de shampoo bar. Opbergen kan heel gemakkelijk in een speciaal blikje dat je bij Lush kan kopen voor twee euro. Wanneer ik echter het blokje weer uit het blikken doosje wilde halen om te hergebruiken, bleef het stevig vastplakken aan de bodem. Niet zo praktisch dus. Een belangrijk voordeel is dan weer de compactheid. Honey I Washed My Hair kan je trouwens in huis halen voor €8,95, een redelijke prijs.

IMG_4847

Het tweede haarproduct dat ik meenam, werd Retread, een conditioner voor beschadigd haar. Dat mijn haar beschadigd is, is wel het minste dat je kunt zeggen. Ik zit al sinds lang met het probleem van uitgedroogd, kroezig en gespleten haar. Wat ik ook probeer, mijn haar ziet er nooit écht mooi en gezond uit. Ik was dus heel benieuwd of deze conditioner mijn lokken misschien een opkikker zou geven.

Wat ik snel merk aan Retread is dat hij niet zo voedend is als ik gehoopt had. De crème is ook niet zo dik, waardoor ik de neiging heb om meer product op mijn haar aan te brengen dan nodig is (waardoor het potje sneller leeg is, enzovoort). De conditioner heeft een zacht meloenparfum, niet meteen mijn favoriet, maar bij het kiezen van een conditioner komt de geur voor mij op de tweede plaats. Ik vind het belangrijker of het product goed werkt en dit geval kan het toch net beter. Voor een potje Retread van 245 gram betaal je €15,95.

IMG_4846.JPG

Het volgende product dat in mijn winkelmandje belandde, zijn deze Sparkle Toothy Tabs. Tandpasta in vaste vorm, klinkt interessant, dacht ik. Ook heel handig voor op reis en braaf voor het milieu. Hoe het werkt: je verpulvert een tabletje tot poeder in je mond en wanneer je daarna je tanden poetst met wat water begint het vanzelf te schuimen. De reden waarom ik voor Sparkle koos, is omdat deze belooft je tanden witter te maken. Achteraf bekeken had ik beter een andere keuze gemaakt. De smaak van citroen, zwarte peper en grapefruit is namelijk duidelijk niet aan mij besteed! Of deze Toothy Tabs echt werken en je tanden witter maken, is bij mij nog niet gebleken (no pun intended 😉 ). Duur zijn ze wel niet, een doosje van 9 gram kost €3,95.

IMG_4845

Het meest excited was ik voor dit gezichtsmasker, Mask of Magnaminty. Mijn huid verwennen met maskertjes vind ik sowieso heerlijk om te doen, maar om de een of andere reden lijkt me dat nóg fijner met volledig natuurlijke ingrediënten. Dit kleimasker reinigt de huid diep en verfrist met behulp van een muntgeur. Zacht babyvelletje gegarandeerd! Voor dit potje van 125 gram telde ik €8,60 neer. Ik vind het enorm handig dat ze dit masker ook in een kleinere verpakking verkopen, want alles heeft natuurlijk een houdbaarheidsdatum omdat ze verse ingrediënten gebruiken. Zo’n grote pot krijg ik niet op in die tijd, dus zo’n kleiner potje is ideaal.

IMG_4852

Over het algemeen kan ik wel besluiten dat Lush er een fan bij heeft! Ik zou vooral graag nog meer gezichtsmaskers en andere huidverzorging uitproberen. Maar eerst mijn huidige opgebruiken natuurlijk. 🙂

Welke producten van Lush gebruik jij het liefst?

 Instagram is mijn favoriete social media – volg me hier ❤️

3 gedachtes over “Geshopt #2 | Lush!

Reageer op dit artikel

