3 x Review | Face Primers

Eerlijk dames, ondanks mijn liefde voor make-up en beauty is het concept van een gezichtsprimer me nog niet zo lang bekend. Misschien had jij er ook nog niet van gehoord? Tot voor kort smeerde ik gewoon een foundation rechtstreeks op mijn dagcrème. Maar een primer is eigenlijk best nuttig om te gebruiken als tussenlaag: het maakt je poriën onzichtbaar en zorgt ervoor dat je gezicht olievrij blijft. Maar welke primer is nu het fijnst?

Een primer ziet er meestal uit als een halfdoorschijnend gelachtig goedje. In het begin is het vreemd om aan te wennen, maar het kan er voor zorgen dat je make-up veel langer blijft zitten en er ook nog eens beter uitziet. Je poriën en eventueel fijne lijntjes worden opgevuld en zo krijg je een perfect gladde basis om foundation of BB cream op aan te brengen. Het is uiteraard wel belangrijk om je huid op het einde van de dag goed te reinigen!

#1 Bareminerals Prime Time foundation primer

Dit product was mijn allereerste kennismaking met een echte gezichtsprimer. Hij zat inbegrepen als miniversie bij mijn BareMinerals Get Started Complexion Kit, en wat een fijne ontdekking! Deze primer voelt zalig silky aan en maakt je huid superzacht. Je hebt maar heel weinig product nodig om je gezicht helemaal te bedekken. Het product ruikt neutraal en rubberachtig. Een groot nadeel is wel: hij is duur. Je betaalt maar liefst 31 euro voor een full size van 30 ml (klik hier). De BareMinerals primer is zonder twijfel mijn favoriet van de drie.

Plus
  • silky
  • maakt huid superzacht
  • matteert
  • houdt make-up lang
Min
  • prijzig
  • niet 100% zeker dierproefvrij

DSC09111

#2 NYX Shine Killer

NYX is een superfijn cruelty free budgetmerk dat vooral bekend is om zijn blushes oen lippenstiften. Ik besloot deze primer ook uit te testen. De primer belooft te matteren en je gezicht de hele dag lang fris te laten voelen. Aan deze belofte voldoet de Shine Killer zeker. Minpunt van deze primer: hij bevat parabenen (chemicaliën die ervoor zorgen dat het product langer houdbaar blijft). De geur is neutraal en rubberachtig. Hij lijkt qua structuur en effect redelijk hard op de BareMinerals primer, ondanks het prijsverschil. Voor deze 20 ml tel je ongeveer 12 euro neer.

PLUS
  • goedkoop
  • matterend
  • dierproefvrij
  • weinig nodig
min
  • bevat parabenen

DSC09109

#3 The Body Shop All-In-One InstaBlur

Toen The Body Shop een primer op de markt bracht, dacht ik meteen: yes, die moet ik halen! Deze primer matteert, egaliseert, hydrateert en voelt fijn aan op de huid. Ik merk wel dat ik met een klein ‘erwtje’ product vaak niet toekom om mijn hele gezichtshuid te bedekken. Bij de andere primers is dit wel zo. Jammer, want zo geraakt de tube snel leeg. Mijn make-up blijft door dit product wel goed zitten en in tegenstelling tot de andere primers heeft deze een lekker frisse geur. Voor een tube van 25 ml betaal je €15.

plus
  • dierproefvrij
  • matteert
  • hydrateert
  • betaalbaar
min
  • kruimelige structuur
  • veel van nodig (snel op)

Conclusie

Deze primers doen allemaal hun werk goed, maar bevatten elk verschillende eigenschappen. Als cruelty free-zijn bijvoorbeeld jouw prioriteit is, kan je op die basis je keuze maken. Vind je een goede prijs/kwaliteitverhouding belangrijk, dan ga je bijvoorbeeld voor de NYX. Voor elk wat wils dus!

2 gedachtes over “3 x Review | Face Primers

Reageer op dit artikel

