Birchbox Juli 2015

De maand juli is begonnen, de examens zijn voorbij en ik heb mijn zomervakantie goed ingezet met een citytripje naar Amsterdam. Toen ik thuiskwam, wachtte mij een andere leuke verrassing: mijn Birchbox van juli! Ik verlang al maanden naar zo’n abonnement, het leek me super om elke maand weer verrast te worden met nieuwe, onbekende testertjes. Ik ben dol op nieuwe merken en producten ontdekken :). Enkele weken geleden hakte ik dan eindelijk de knoop door.

Birchbox kan je bestellen op birchbox.fr. Het is een maandelijkse box met telkens vijf samples van verschillende producten. In totaal betaal je hiervoor per maand €15 (10 euro voor de box en 5 voor verzending), een bedrag dat ik heel goed vind meevallen! Birchbox verzendt dus naar België, waar ik heel blij om ben, maar het nadeel van de website is wel dat alle communicatie volledig in het Frans is. Wat voor mij als Belg natuurlijk geen probleem zou mogen zijn ;).

Het doosje van juli heeft een mooi design, versierd met de kleuren van een zonsondergang met daarop de toepasselijke naam Sunset lovers in blinkende letters. Als ik kijk naar de vorige edities van Birchbox zijn het ook steeds mooie verpakkingen. Dat vind ik wel positief, zo steeds een saai grijs doosje moeten uitpakken is ook niet zo spannend. In het doosje zie ik als eerste een boekje met informatie over de producten (helaas ook alles Franstalig) en een kortingsbon van -10% op soldenartikelen van Birchbox.

Twee handige dingen aan Birchbox die je over de streep zouden kunnen trekken:

  1. Ze hebben een eigen webshop, waar je de artikelen uit hun boxen in een grote versie kunt aankopen wanneer je tevreden bent van je sample.
  2. Je vult op voorhand een vragenlijst in met jouw preferenties (huidtype, haartype, etc) zodat je enkel producten toegestuurd krijgt waar je effectief iets mee bent!

Wat zit er in de Birchbox van Juli 2015?

In het boekje staan steeds de prijzen en hoeveelheden van de full size van het product, deze vermeld ik achteraan.

Erborian – Cleansing Crème aux 7 herbes – 15 ml (full size: 50 ml voor €19,90)

Deze cleansing crème van Erborian lijkt op het eerste gezicht op iets tussen een olie en een crème in. Je moet hem op je droge gezicht aanbrengen, goed inmasseren en daarna afspoelen. Het product zou een fris gevoel geven en een mooie gloed op je gezicht achterlaten. De geur is wel niet helemaal mijn ding, het ruikt zoals de naam al verraadt redelijk kruidig en daar ben ik niet zo voor. Maar ik ben benieuwd naar de werking!

Dit sample zou ongeveer 6 euro gekost hebben.

Eugene Perma – huile de soin nutrigenèse – 10 ml (full size: 100 ml voor €24,70)

Deze olie kan je zowel op je haar als je lichaam gebruiken. Het zou het haar herstellen, voeden en glans geven. Drie dingen die mijn haar goed kan gebruiken! Ik zou de geur beschrijven als vanille-achtig, maar tegelijk ook bloemig en vooral zoet. Excited to try this!

Dit sample zou ongeveer komen op 2,47 euro.

Le comptoir du Bain – Huile de douche nourrissante – 50 ml (full size: 250 ml voor €8,90)

Het is weeral een olie, maar deze keer om je te wassen. In contact met water verandert het in een melkachtige substantie en zou je huid kalmeren na een zonnige dag en hydrateert de huid ook. Het goedje ruikt naar honingsnoepjes. Omdat ik al een enorme collectie heb van doucheproducten (zie hier) zal dit productje wel overdreven fantastisch moeten zijn om me te kunnen overtuigen om over te schakelen. Maar dit lijkt me wel handig voor op reis! Extra random note: het flesje was extreem moeilijk om open te krijgen.

De prijs van dit proefmonster zou op €1,78 komen.

Pop Beauty – Palette Bright up your life, eye shadow trio Peach Parfait – 4.35 g (full size: 18 g voor €26,00)

Wat een cute oogschaduwpalletje is dit! De verpakking is mooi versierd met bloemen en het is echt nog wel een serieuze hoeveelheid oogschaduw, tenminste als je amper oogschaduw draagt zoals mij en er lang over doet om iets op te maken. Het palletje bevat een witbeige kleur, een champagnekleur en brons-achtige kleur. Ik ben hier erg blij mee, het zijn ook nog eens mooie kleuren die ik nog zou dragen!

Dit testpalletje zou 6,30 euro kosten.

Unani – anti-cellulite lotion – 50 ml (full size: 250 ml voor €19,00)

Toen ik dit tubetje in mijn doosje vond, dacht ik echt: oh lord, wat hebben ze me nu aangesmeerd. Het product belooft om bestaande cellulite te doen verdwijnen en te voorkomen. Het zou heel fijn zijn als dit werkt, maar ik geloof er niet echt in.

Dit sample komt op 3,80 euro.

Al bij al ben ik tevreden met de inhoud van mijn box! Het totale bedrag van de samples zou €20,35 zijn, dus toch een mooie 5 euro uitgespaard. Hopelijk vallen de producten dan ook nog mee als ik ze uittest!

5 gedachtes over “Birchbox Juli 2015

  1. Miss Curly zegt:

    Ik had nog nooit van de Birch box gehoord maar hij lijkt me echt ideaal! Vooral dat je zelf de grotere producten kunt kopen als je er tevreden over bent én dat ze de producten aanpassen aan je haartype en voorkeuren etc. =)

    Liked by 1 persoon

Reageer op dit artikel

