Review | Kiko Smart Lipstick

Een tweede lipstickreview, finally! 💄 Vandaag presenteer ik een budgetvriendelijke lippenstift van één van mijn favoriete merken, namelijk de Smart Lipstick van Kiko. Ik ken de producten van Kiko nog niet lang, maar een paar maanden geleden liet ik me eens gaan in hun winkel in Bordeaux, Frankrijk. Instant een nieuw favoriet merk erbij 😍 Ik werd enorm verrast door de mooie producten, en nog meer verrast door de prijzen! Voor een nagellakje, een lippenstift, een eyeliner en een lippotlood was ik ongeveer 17 euro kwijt. Kijk snel verder om te ontdekken hoe deze lipstick me beviel.

Het merk

Kiko is een Italiaans budgetmerk met zowel make-up als huidverzorging in het assortiment. Ze hebben hun eigen exclusieve winkels die een beetje doen denken aan de bekende MAC stores. Ik ben ondertussen in twee filialen geweest en ik vind het er heel fijn winkelen. Je kan er elk product testen en alle testers zien er in het algemeen netjes uit, in tegenstelling tot die vieze oude stompjes die je soms bij de testers in Kruidvat tegenkomt (bah!). Het personeel was ook heel behulpzaam, ik heb zelfs een gratis mini make-over gekregen.

kiko winkel

Bron: myitalia.me

Wat ik ook een geweldig pluspunt vind aan dit merk: ze testen niet op dieren! Helaas is Kiko nog niet in België te koop, maar bestellen op hun webshop kan wel (verzendingskosten komen op €5,90 voor bestellingen onder €49).

De review

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Product: En dan nu: the real deal. Ik testte voor jullie de Smart Lipstick, een voedende lippenstift die in 24 kleuren verkrijgbaar is. Ik koos de kleur 912 Crimson Red, een framboosrode koraal-achtige zomerkleur. Hij zit verpakt in een zwarte, strakke huls. Vrij basic, maar toch stijlvol. Klein nadeel aan de verpakking is dat je niet aan de buitenkant kunt zien hoe de kleur van de lippenstift eruit ziet. Het product heeft een redelijk neutrale geur, met een lichte hint van vanille.

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Aanbrengen: De lippenstift brengt supergemakkelijk aan en heeft een zachte en creamy structuur. De pigmentatie is niet héél sterk, maar voldoende. Met twee laagjes krijg je al een mooie kleur. Dit is het soort lippenstift die je snel-snel even kunt aanbrengen, want je kunt de foutjes zo wegvegen. De finish is halfglanzend. Hij voelt ook voedend en droogt mijn lippen niet uit, zoals de beschrijving belooft.

Processed with VSCOcam with lv03 preset

Duur: Omdat de lippenstift glanzend is, geeft hij wel gemakkelijk af. Hij zal je lunchdate niet overleven 🙂 . Een paar keer bijwerken gedurende de dag is dus nodig. Ook de swatch op mijn hand ging er vrij gemakkelijk af. Kleine tip: om de finish matter te maken en tegelijk te zorgen dat je lippenstift langer blijft zitten, leg dan een tissue over je lippen en dep dan met wat transparant of talkpoeder erover. Vind ik zelf erg fijn, ik hou meer van een mat resultaat!

Prijskaartje: Deze lippenstift kost slechts €3,90!

De Smart Lipstick op mijn lippen, zonder poeder erover

De plus- en minpunten:

+

  • voedend, droogt niet uit
  • makkelijke aanbreng
  • bestaat in veel kleuren
  • prijs!

  • regelmatig bijwerken
  • je ziet de kleur van het product niet aan de verpakking

Conclusie: Ik zie mezelf zeker meerdere kleurtjes van dit product in huis halen! De prijs-kwaliteitverhouding zit helemaal goed. Zou jij hem kopen?

10 gedachtes over “Review | Kiko Smart Lipstick

Reageer op dit artikel

